koffer gepakt - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mirjam Zaat - WaarBenJij.nu koffer gepakt - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mirjam Zaat - WaarBenJij.nu

koffer gepakt

Door: marie reehorst

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

27 December 2014 | Nederland, Amsterdam

Wat gaat er mee in mijn koffer naar Sangha in Mali. De brieven die kinderen uit Haarlem schreven voor een klas in een Dogondorp. Ze schreven over dingen die ze van anderen geleerd hebben. En ze stelden vragen zoals: Heb jij ook een lievelingskonijn waar je voor zorgt, of wat voor goede raad krijg jij van je vader? Hij zegt dat ik de Groene Amsterdammer moet lezen, daar wordt ik slimmer van. Maar zijn er wel konijnen in de Dogon? En welke tijdschriften hebben ze daar eigenlijk? Prachtige tekeningen staan er op de brieven, met daarnaast zelfportretjes. We zullen een van de leerkrachten in de cursus vragen om brieven terug te gaan schrijven.

Marie

Wonderlijke verhalen

De herhaling

Lachen
Mirjam

Mijn collega Marie Reehorst en ik gaan 3 weken naar Mali om les te geven aan leerkrachten: gebruik maken van eigen ervaringen van kinderen om taalonderwijs te geven. Alleen jezelf, papier en potlood nodig. verhalen en ervaringen genoeg.

Actief sinds 26 Dec. 2014